VVM logo nieuw 150x150

Bezoek ons op:

Jaarverslag 2021 verschenen

Geplaatst op 05-09-2022  -  Categorie: Algemeen

Het Jaarverslag "2021 in woord en beeld" is verschenen. U kunt hem vinden via Over VVM > Algemene informatie > Jaarverslagen.

Download het jaarverslag (PDF)

2021 was het tweede coronajaar. In het eerste jaar maakten we een heel snelle omslag van livesessies naar online sessies. In het tweede coronajaar merkten we echter dat men de – inmiddels vele – online overleggen zat begon te worden: de sessies werden steeds minder goed bezocht. Blij was iedereen toen we weer live mochten, maar dat was van korte duur. Het jaarcongres Relevant moesten we door aangescherpte maatregelen twee dagen van tevoren annuleren. Bovendien merkten we dat live congressen minder druk bezocht werden. Veel mensen lijken nog huiverig om zich onder grote groepen te begeven. We blijven dus naast live evenementen ook online sessies organiseren. En we zullen ook steeds vaker hybride bijeenkomsten organiseren en zo het beste van twee werelden verenigen.

2021 was ook het jaar van de fusie met de Werkgemeenschap voor Landschapsonderzoek (WLO). En het laatste jaar met Jan de Graaf als hoofdredacteur van Tijdschrift Milieu.

Kortom: hoewel de voortdurende pandemie het werk niet makkelijker maakt, zijn er ook volop nieuwe ontwikkelingen in de VVM.