VVM logo nieuw 150x150

netwerk van milieuprofessionals

Bezoek ons op:

Persbericht: Grote belangstelling voor 3e editie Dag van de Omgevingswet op 02-10-2014

Geplaatst op 29-09-2014  -  Categorie: Persberichten  -  Auteur: VVM - persbericht

Grote belangstelling voor 3e editie Dag van de Omgevingswet op 02-10-2014

Utrecht, 29 september 2014

WEB 20141002dvdo

De wetgeving in het omgevingsrecht gaat ingrijpend veranderen. Oorzaak is de nieuwe Omgevingswet die in de maak is. Voor de VVM, het netwerk van milieuprofessionals, reden om samen met zeven partners op 2 oktober de Dag van de Omgevingswet te organiseren. Het betreft inmiddels de 3e editie en voor de bijeenkomst bestaat grote belangstelling.

Ruim 300 geïnteresseerden hebben zich inmiddels aangemeld voor de Dag van de Omgevingwet. De 3e editie van het evenement vindt plaats op 2 oktober in het provinciehuis van de provincie Zuid-Holland.

Na een welkomstwoord door commissaris van de koning Jaap Smit, wordt meteen de diepte ingegaan. Arjan Nijenhuis, plv. directeur programma Eenvoudig Beter van het Ministerie van Infrastructuur en Milieu, schetst de laatste ontwikkelingen en blikt vooruit. Projectleider van het wetgevingstraject Nicole Fikke en Arjan Nijenhuis beantwoorden vervolgens vragen over de hoofdlijnen van de wet en de uitvoeringsregelgeving.

Na deze aftrap worden in het vervolg van de dag vrijwel alle aspecten van de Omgevingswet in deelsessies uitgediept. Kijk op dagvandeomgevingswet.nl voor uitgebreide informatie.

De 3e editie van de Dag van de Omgevingsplaats vindt plaats op initiatief van de sectie Milieurecht en Praktijk van de VVM, in samenwerking met de Provincie Zuid-Holland, Vereniging voor Milieurecht (VMR), Koninklijk Nederlands Waternetwerk (KNW), Vereniging Bouw- en woningtoezicht Nederland (VBWTN), Provero, Jong Leefomgeving en Platform31.

Noot voor de redactie, niet voor publicatie

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met VVM-directeur Rachel Heijne, 06-20770671 of via het VVM-bureau, met Jos Dolstra, voorzitter sectie Milieurecht en Praktijk, tel. 030-2322989, uaerub.[antispam].@vvm.info